Tango slaat een nieuwe koers in met een innovatief concept voor hun tankstations, ontwikkeld in samenwerking met Bakker Bart. Nog dit jaar opent het eerste vernieuwde station in Deventer dat een eigentijds foodconcept met verse broodjes en lekkere koffie combineert met een comfortabele omgeving waar bezoekers kunnen werken of ontspannen.
Naast een unieke eetbeleving krijgt het elektrisch laden binnen het concept meer prioriteit. De toename van elektrisch rijden vraagt om een herindeling van de Tango-locatie. Laders krijgen een prominentere plek, samen met extra voorzieningen voor mensen die laden of tanken, in de buurt wonen of onderweg zijn. Of er ook ruimte is voor grote bestelbussen en/of vrachtwagens is nog niet bekend.
Lokaal
In een eerste fase openen de nieuwe stations lokaal, dus niet langs snelwegen. Hiermee is het niet alleen een meerwaarde voor reizigers, maar vormt het ook een ontmoetingsplek voor de buurt. Tango en Bakker Bart spelen hiermee in op de verwachting van consumenten. Uit onderzoek* blijkt dat maar liefst 62% van de Nederlanders verwacht dat tank- en laadstations de komende tien jaar steeds meer transformeren tot retail- en ontmoetingslocaties. Bovendien geeft bijna 30% uit het onderzoek aan dat ze meer zouden stoppen bij een tank- of laadstation als er kwaliteitskoffie wordt geschonken en ruim 20% als er gezonde eetopties zijn. Dit laatste is voor Tango en Bakker Bart essentieel in hun gezamenlijke nieuwe concept.
Michael Romijn, Shop performance Manager bij Tango, is blij met de nieuwe samenwerking. “We bereiden ons met dit nieuwe concept voor op de toekomst, waarin elektrisch laden en een kwalitatieve eetbeleving centraal staan. Tegelijkertijd blijven we onze klanten die traditionele brandstoffen gebruiken bedienen met de vertrouwde service en producten, tegen een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Onze ambitie is onze Tango-locaties toekomstbestendig te maken, zodat iedereen – of je nu elektrisch rijdt, benzine tankt of onderweg bent – bij ons terecht kan voor gemak, kwaliteit en een prettige tussenstop. Dat we dit samen met Bakker Bart mogen verwezenlijken, maakt mij enorm trots.”
Ook Michael van Dongen, Managing Director van Bakker Bart, kijkt er naar uit om samen met Tango aan de slag te gaan: “Bakker Bart staat voor kwaliteit en eigentijdse service. Onze winkels bieden niet alleen versbereide producten, maar ook een moderne, gastvrije omgeving voor een lekkere tussenstop. Deze samenwerking sluit naadloos aan bij ons vernieuwde winkelconcept, waar een frisse uitstraling en lekkere producten centraal staan. Of het nu gaat om even opladen – letterlijk en figuurlijk – of gewoon zin in een écht lekker broodje en een goede kop koffie, bij Bakker Bart zit je altijd goed. We zijn trots op dit concept, waar smaak, gemak en beleving samenkomen.”
Nieuwe koers
Eerder was Tango al trendsetter in de sector met de introductie van onbemande tankstations. Na bijna vijfentwintig jaar is het tijd voor een nieuwe koers. Nu elektrisch rijden groeit en laden 25 minuten duurt, biedt dit concept een waardevol rustmoment. Bakker Bart is de logische partner dankzij hun retailervaring, kwaliteit en smakelijke service.
*Dit blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau IVOX in opdracht van Q8. Het onderzoek is gedaan onder 1000 Nederlanders in november 2024.

