Met de overhandiging van de eerste MAN eTruck aan de Duvenbeck Group in München, zet MAN Truck & Bus een belangrijke stap in de elektrificatie van vrachtvervoer. De Ultra Low Liner eTGX, speciaal ontwikkeld voor de volumebehoeften van autologistiek, maakt de fabriekslogistiek van Volkswagen in de toekomst bijzonder klimaatvriendelijk.
Duvenbeck is van plan om tegen 2026 tot 120 eenheden van de MAN eTGX in te zetten binnen de vrachtvervoerregio Rijn-Ruhr en Benelux, wat bijdraagt aan duurzamere transportoplossingen in Europa.
Autologistiek
Friedrich Baumann, Chief Sales & Customer Solutions Officer bij MAN Truck & Bus, benadrukt: “De Ultra Low Liner eTruck is de perfecte oplossing voor de eisen van de auto-industrie. Geen andere elektrische tractor kan trailers trekken met een binnenhoogte van drie meter.” De MAN eTGX biedt met een hoogte van slechts 950 mm, een kort wielbasis van 3,75 meter en een actieradius van ongeveer 500 kilometer een ideale oplossing voor autologistiek, waar hoge volumebehoeften essentieel zijn.
Volkswagen
Duvenbeck gaat de MAN eTruck gebruiken voor de bevoorrading van Volkswagen. Simon Motter, hoofd van Volkswagen Group Logistics, benadrukt de impact van dit project: “De inzet van MAN eTrucks bij de Volkswagen fabriek in Wolfsburg toont de geschiktheid en kosteneffectiviteit van deze technologie aan.”
De MAN eTGX, met zijn modulair batterijconcept en op maat gemaakte oplossingen voor verschillende transportbehoeften, speelt een cruciale rol in de verschuiving naar duurzamere autologistiek en helpt bedrijven te voldoen aan de eisen voor klimaatvriendelijk transport.