Scania past zijn organisatie aan de huidige omstandigheden en toekomstige behoeften aan. Deze reorganisatie leidt tot het schrappen van 750 functies in Zweden.
“Onze wereld verandert snel door technologische ontwikkeling, regionalisering en nieuwe marktomstandigheden. Om in de toekomst sterk te blijven, moeten we ons aanpassen, onze werkwijzen ontwikkelen en onze organisatie herzien. Dit is een moeilijke maar noodzakelijke beslissing om het concurrentievermogen van Scania te versterken en de overgang naar een duurzaam transportsysteem te blijven leiden”, aldus Christian Levin, President en CEO van Scania.
Lees ook: Gespot: vernieuwde Scania in aantocht
De veranderingen betreffen twee onderdelen van de organisatie: HR, People & Culture en de commerciële afdelingen. Deze herstructureringen leiden tot het schrappen van 750 functies in Zweden: ongeveer 400 binnen HR, People & Culture en 350 binnen de commerciële afdelingen Sales & Marketing en Commercial Operations. Productiemedewerkers worden niet getroffen door de ontslagen.
“Ons doel en onze verantwoordelijkheid is om deze transformatie respectvol en effectief uit te voeren voor al onze medewerkers, en tegelijkertijd een organisatie te bouwen die beter is voorbereid op de toekomst”, aldus Jeanna Tällberg, Executive Vice President en Hoofd Personeel en Cultuur bij Scania.
