K. Greving Transport heeft onlangs een nieuwe Iveco-trekker aan haar vloot toegevoegd. Het bedrijf, opereert voornamelijk regionaal met een indrukwekkende vloot van 30 wagens – elk bestuurd door een vaste chauffeur.
De nieuwe aanwinst, een internationaal uitgevoerde 4×2 trekker met een 13 liter cursor motor van 530 pk uit voorraad, biedt de chauffeur ongekende luxe en comfort. Het voertuig is uitgerust met verlichting in het Iveco logo, meegespoten grille en zonneklep met verlichting, alcoa velgen in kleur, pablo’s, breedtepaaltjes, zwaailampen, uitlaat bescherm plaat met logo, een standairco, standkachel, ingebouwde navigatie, twee bedden, een luxe bestuurdersstoel, magnetron en omvormer. Deze voorzieningen maken lange ritten aangenamer en efficiënter.
PTO
Hoewel K. Greving Transport in een ver verleden al ervaringen had met tweedehands Iveco-voertuigen, hebben diverse gesprekken met de verkoper wederom geresulteerd in de aanschaf van deze Iveco.. “Er lagen kansen om een nieuwe ervaring en het vertrouwen op te bouwen,” zegt Poul-Erik. “De uitdaging is nu om onze chauffeurs enthousiast te maken over het rijden met een Iveco. Maar dat zal met het zien van deze trekker geen probleem zijn.”
Poul-Erik, sinds een jaar volledig eigenaar van K. Greving Transport, speelt een cruciale rol in het dagelijkse reilen en zeilen van het bedrijf. Naast zijn verantwoordelijkheden voor planning, inkoop en verkoop, zet hij zich in voor innovatie en klantgerichtheid. De nieuwe trekker is een perfect voorbeeld van deze visie.
Lees ook: Iveco Eurocargo CNG wint Sustainable Truck of the Year Award
Naast comfort en prestaties biedt de nieuwe trekker praktische voordelen. Het voertuig is PTO – Power Take Off – voorbereid, waardoor een hydrauliekset eenvoudig kan worden opgebouwd en een kieper aan de wagen gekoppeld kan worden. Dit maakt de trekker multifunctioneel inzetbaar.
‘Kat uit de boom’
Het onderhoud van het voertuig wordt door Cornelis Hoogeveen en het transportbedrijf zelf uitgevoerd. Deze hands-on aanpak is een weerspiegeling van de pragmatische instelling van het transportbedrijf. “We zijn geen pioniers,” legt Poul-Erik uit. “Laat de grote spelers maar experimenteren met de toekomst. Wij kijken liever de kat uit de boom. Toch sluiten we niet uit dat we in de toekomst elektrisch gaan rijden.”



