BAS Logistics, gevestigd in Etten-Leur, heeft zijn trailervloot uitgebreid met zeventien Kässbohrer-trailers. Drie daarvan worden gebruikt door dochteronderneming Hereijgers.
“Sinds Lorenzo Bas werd aangesteld als CEO van de BAS Group, is de visie en strategie meer gericht op samenwerking met ketens en deelnemen aan netwerken. Dit is een belangrijke reden voor het succes en de groei van de afgelopen jaren”, zegt Ton van de Donk, General Manager Operations van het bedrijf. “BAS Logistics is al jaren sterk in transport naar landen als Italië, Spanje, Portugal en Frankrijk. Met de overname van Hereijgers in 2007 beschikt de BAS Groep ook over een zeer sterk verkoopnetwerk in de Benelux-landen. Om de goederenstroom goed te kunnen afhandelen is het bedrijf in 2014 naar een nieuw pand verhuisd waarin alle magazijn- en crossdock-activiteiten zijn ondergebracht.
De groei was echter zo groot dat de capaciteit van het gebouw in 2018 fors moest worden uitgebreid. Door de nieuwe omvang van het bedrijf en de vele contacten die daaruit voortkwamen, kwam BAS Logistics in contact met veel nieuwe klanten, voor wie dit het de perfecte logistieke dienstverlener is”, aldus Van de Donk.
Gecombineerd transport
Bij BAS Logistics neemt de vraag naar gecombineerd transport toe. “We zien dat we wekelijks al zo’n honderd trailers op de trein kunnen zetten. Onze klanten weten dat niet alle vracht supersnel op de plaats van bestemming hoeft te worden afgeleverd. In dit geval raden we aan om de trein te gebruiken, zeker als het een bestemming in Italië is.”
Van de Donk zegt dat er een duidelijk argument naar voren kwam bij het kopen van de Kässbohrer-trailers. “Opleggers die, zeker als ze beladen zijn, op de trein worden gezet, hebben te kampen met grote krachten op het chassis. Al snel kwamen we erachter dat Kässbohrer het merk is dat hier het beste rekening mee houdt. Dit is terug te zien in de verzwaarde vloer. Deze konden niet geleverd worden door de concurrenten van Kässbohrer. Ten tweede is de vloer gebouwd in een soort kuipmodel zodat de krachten beter kunnen worden verwerkt. Dit is van belang wanneer de trailer op de trein wordt gezet.”
Van de Donk vertelt dat Kässbohrer een trailer aanbiedt die het best in het gestandaardiseerde wagenpark van BAS Logistics past. “Op basis van deze standaardisatie biedt Kässbohrer de varianten die we precies nodig hebben. Daarom hebben we voor Kässbohrer gekozen.”
